Ook voor kinderen biedt fierljepvereniging It Heidenskip mogelijkheden.

Van eind april t/m augustus wordt er elke vrijdagavond een jeugdtraining georganiseerd door de jeugdtrainers en enkele ljeppers van de vereniging. Tijdens deze trainingen worden de beginselen van het fierljeppen aangeleerd en wordt er gesprongen over onze twee jeugdschansjes. Na enige oefening en beheersing is het zelfs mogelijk om deel te mogen nemen aan de jeugdwedstrijden. Ook wordt er elk jaar een clubkampioenschap georganiseerd waar alle jeugdljeppers aan mee kunnen doen.

Er worden eerst drie proeflessen aangeboden, na deze proefperiode geven de jeugdtrainers een advies om eventuele blessures en andere problemen te voorkomen. Als er wordt besloten om de rest van het seizoen te willen deelnemen, bedragen de kosten €15,-.

Voor de jeugdtrainingen geldt dat de kinderen het betreffende jaar op 1 september minimaal 8 jaar moeten zijn en in bezit moet zijn van een zwemdiploma. Kinderen van 13 jaar en ouder vallen bij de vereniging niet meer onder de jeugd en hebben hun eigen trainingsmoment.
Jeugdljeppers  seizoen 2018
Bij interesse kunt u hieronder uw contact gegevens invullen en zullen wij zo snel mogelijk contact opnemen, de aanmeld periode is tot eind juni. Daarnaast is er een maximum aantal jeugdleden van 30. Mocht het maximum bereikt zijn, worden de aanmeldingen op een wachtlijst gezet. Er wordt aangeraden om hier rekening mee te houden.

Voor dringende vragen:

Martina Haanstra.                Tel.nr.: 0514-521734
Marten Groenhof.                 Tel.nr.: 0514-1247
Hendrik H. Haanstra.          Tel.nr.: 0514-521734
Marrit van der Wal.              Mob.nr: 06-27071772

Hoe maak je een klimrubber

Hoe maakt je van de binnenband van een fiets een klimrubber.

(nr 1) Bewaar een oude binnenband van je fiets of haal een oude binnenband bij de plaatselijke fietsenmaker.

 

 

 

 

 

(nr 2 en 3) Knip eerst het ventiel uit de band.

 

 

 

 

 

(nr 4) Knip de band op de vouw open over de gehele lengte van de band.

 

 

 

 

De binnenkant van de band is gevuld met een soort talkpoeder en door de band te wassen (nr 5) in de wasmachine of handmatig wordt de band stroef en heb je geen last meer van het poeder.  Hoe stroever de band hoe meer grip je hebt bij het klimmen

Begin met het wikkelen van het klimrubber door het uiteinde van het klimrubber vast te pakken en van buiten naar binnen (nr 7) om je voet te rollen

 

 

Als je je klimvoet anderhalf keer hebt omwikkeld ga je via je enkel schuin naar boven (nr 8) tot net onder je kuit.
Stop met wikkelen als je hoog genoeg bent en het uiteinde aan de voorkant hebt. De rest knip je in zodat je twee losse repen (nr 9) hebt. Trek elke reep aan een kant van je been langs en maak aan de achterkant van je been een knoop (nr 10). Een knoop op de achterkant van je been geeft je geen last bij het klimmen.